maandag 21 april 2014

Vogeltjes

Het is al weer enige tijd geleden dat ik een weblog schreef. Door tijdgebrek, of slechte planning, is het er niet van gekomen. Wil niet zeggen dat er dan niet gefotografeerd is of ik niet met foto(zaken) bezig ben geweest. Heb me met wat andere takken van foto-sport bezig gehouden. O.a. de Winter Triatlon Twente. Hier draai ik al vanaf het begin mee als fotograaf en geeft me zeker het hele weekend werk. Daarnaast ook nog een bruiloft onder handen gehad en ook nog mijn expositie afgebroken bij het Centrum voor Fysiotherapie Hasseler Es in Hengelo. Wel jammer natuurlijk, maar goed hij moest naar de volgende expositie lokatie, namelijk het KulturHus in Holten (Ov). Zie ook het affiche onder aan deze pagina.


De laatste twee weken een paar keer de tijd gehad om 's morgens vroeg voor het werk en ook na het werk even op pad te gaan. Had wat ideeën in mijn hoofd voor foto's. Helaas zijn die nog niet echt er uit gekomen. Dus maar wat andere dingen gedaan. Een middagje door de polder bij Nijkerk en Putten gereden in de hoop dat de Grutto's en Tureluurtjes zich goed zouden laten zien. Helaas zaten deze vogels redelijk ver weg en leverde niet van die interessante mogelijkheden op. Gelukkig wel een aantal boerenzwaluwen die een beetje mee wilde werken. Eentje was wel heel op zijn gemak. Na een paar minuten mij eens goed bekeken te hebben ging hij/zij door met poetsen. Dat leverde wel een paar leuke plaatjes op. De groene achtergrond wordt veroorzaakt door de weilanden er achter die door ver buiten het scherpte punt liggen van de foto waardoor het een wazige achtergrond wordt als geheel, zonder storende elementen maar wel met het een en ander aan kleur nuances in het groen.


Ook zaten er verschillende zwanenparen te broeden. Deze zat wel op een heel strategisch punt. Deed me een beetje denken aan de riddertijden waar bij een kasteel zoveel mogelijk op strategische punten bij rivieren en riviersplitsingen gebouwde worden. Dit nest lag op een kruispunt/t-splitsing van twee sloten en ook de weg kon nog in de gaten gehouden worden. Als afsluiting van de rit kwam ik ook nog een kemphaan tegen tussen het gras, maar die was duidelijk minder gecharmeerd van mijn aanwezigheid met mijn mobiele schuilhut.



Als afsluiting nog een aantal plaatjes van de boerenzwaluwen uit de Polder. Tevens toch nog een grutto.
Tot zover deze blog graag tot een volgende keer.
Met vriendelijke groeten,
Tom Smit




Geen opmerkingen:

Een reactie posten