dinsdag 2 april 2013

Brakend Tureluurtje

Tijdens de ritjes uit mijn vorige blog kwam ik de Tureluur van bovenstaande foto tegen. Deze Tureluur ging niet al te ver weg zitten van de auto en was daar een poosje aan het graven en vissen in het slootje naast het weiland. Echter op een gegeven ogenblik begon de Tureluur een soort kokhalsneigingen te krijgen en braakte een soort langwerpige "braakbal" uit. Ik had dit nog nooit eerder gezien en ook nog nooit wat over gehoord. Heb ook nog op internet gezocht maar kwam er niet echt veel over tegen op een fotoforum na waar het verschijnsel ook waargenomen was. Bijgaand de fotoserie die ik er van kon schieten.
Tot de volgende keer.
Met vriendelijke groeten,
Tom Smit







1 opmerking:

  1. Prachtige serie Tom. Goed scherp en mooi opeenvolgend gemaakt! Dat behalve uilen ook bijv. ooievaars braakballen maken wist ik wel, maar van tureluurs wist ik het niet. Zullen wel keverresten zijn e.d. Weer wat geleerd!

    BeantwoordenVerwijderen