vrijdag 12 oktober 2012

Twiske again

Vandaag weer naar 't Twiske geweest. Dit keer om mijn expositie aldaar af te breken en ruimte te maken voor een volgende exposant.
Geeft toch wel een heel trots gevoel als je zo'n ruimte binnenloopt en je ziet allemaal foto's van je hangen. Vanaf deze plek wil ik dan ook iedereen hartelijk danken voor het mogelijk maken van de expositie. Speciaal Marlies van het Twiske. Maar goed het is hier over en we gaan op naar de volgende locatie. Wel met de belofte om nog eens een keer op de koffie te komen. En dat ga ik dan ook zeker doen. Zoals gebruikelijk ga ik altijd bijtijds op pad. Ik had een beetje de hoop dat dat er toch nog een beetje zon aan te pas zou komen 's morgens. Maar helaas alles was grijs, grauw en heel nat. De regen kwam met bakken uit de lucht. Niet echt lekker weer om mooie foto's te maken van de molen. Zo rond half tien werd het toch iets minder nat en toch een poging gedaan om een paar fotootjes te maken. Heb er wel een paar handelingen op los gelaten om ze toch en beetje minder triest te laten uitzien.
Een ander "groot" probleem is het feit dat er veel storende achtergrond elementen aanwezig zijn. Denk hierbij aan hoogspanningsmasten, snelwegen, flats etc. Had je net een hoogspanningsmast achter de molen verstopt stond er weer een flat op de foto. In het vorige blogje over het Twiske heb ik een aantal masten en draden weg-geshopt. Deze keer heb ik dat bewust niet gedaan. Uiteindelijk zijn het wel aardige (meer ook niet) foto's geworden. Onderaan dit blogje wat meer foto's van de molen van het Twiske. Hopelijk krijg ik nog een keer de kans om er met beter weer een aantal mooie panorama's te maken. Omdat het Twiske tegen Oostzaan aangeplakt ligt en het gebied ook een sporthal en sportvelden heeft, kan je ook dit soort plaatjes maken in het gebied. Woonhuizen (in aanbouw) met daarvoor de paarden en een zwaan in het water.
Nadat de expo netjes ingepakt en in de auto gezet was ben ik nog even achter de paddenstoelen aangegaan. Op aanwijzingen van Marlies van het Twiske naar een plek gereden waar er veel zouden staan. Er stonden inderdaad veel soorten paddenstoelen. Heb even een korte wandeling gemaakt omdat ik de auto niet te ver uit het oog wilde verliezen met alle spullen erin. Er stonden met name veel parasolzwammen en verschillende stadia. Van jonge bolletjes tot bijna vergane exemplaren met een doorsnee bijna zo groot als schoenmaat 49.
Naast de parasolzwam, ook inktzwammen, slijmzwam, geweizwammetjes (slechts 5 tot 7 mm hoog) en een aantal andere mij onbekende soorten gezien.
Zoals gebruikelijk wordt ook deze blog afgesloten met nog een aantal foto's. Twiske is een mooi gebied en zeker de moeite waard om eens op een (rustige) dag rond te struinen. Op de laatste foto helemaal onderaan wat het uitzicht is als je net het gebied uit bent. Kortom gelijk weer de rauwe werkelijkheid in van industrie, snelweg en hoogbouw. Tot de volgende keer.

Met vriendelijke groeten,
Tom Smit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten